Εργαστήρι δημιουργικού θεάτρου

για παιδιά 8-12 ετών

Φτερωτά και άπτερα πουλιά

symmoria tou iliou ergastiri dimiourgikou theatrou gia paidia 8 12 etwn

Πότε: Κάθε Σάββατο 9.30 – 11.00 π.μ. 

Εδώ και διακόσια περίπου εκατομμύρια χρόνια
τα πουλιά χαράζουν τις δικές τους εναέριες ή επίγειες διαδρομές.
Μεταναστεύουν, φωλιάζουν, ζευγαρώνουν.
Είναι δεινοί κολυμβητές, πιλότοι, τραγουδιστές, χορευτές, ακροβάτες, χτίστες. Όλα τους είναι πουλιά αλλά δεν πετάνε όλα.
Σίγουρα όμως έχουν μία ιστορία να μας πουν.

Το εργαστήρι δημιουργικού θεάτρου συνδυάζει:

  ★ Παραμύθια, μύθους, ιστορίες
  ★ Θεατρικό Παιχνίδι
  ★ Δραματοποίηση παραμυθιών-ιστοριών
  ★ Πρώτη επαφή με στοιχεία και μεθόδους από το Θέατρο της Επινόησης (Devised)
  ★ Στοιχεία ζωγραφικής-κατασκευής Μάσκας

Η ιδέα εκκινείται από την ανάγκη μας να προσεγγίσουμε το ζήτημα της διαφορετικότητας μέσα από διάφορες ιστορίες που συλλέξαμε, ανασυνθέσαμε και επινοήσαμε, με θέμα τα φτερωτά και άπτερα πουλιά. Για εμάς, η σύνδεση του κόσμου των πουλιών με τον δικό μας κόσμο αποτελεί μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύγκριση που μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε με δημιουργικό τρόπο ένα ζήτημα το οποίο θεωρούμε κρίσιμο· σε μια εποχή, που τα κοινωνικά στερεότυπα και οι διακρίσεις αντί να υποχωρούν, μεγαλώνουν.

Έτσι, θελήσαμε να εξελίξουμε την ιδέα μας αυτή δημιουργώντας ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα με κύριο άξονα τον κόσμο των πουλιών και πιο συγκεκριμένα τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που ενυπάρχουν στο είδος αλλά παρόλα αυτά συγκροτούν μία ενιαία ομάδα.

Το πρόγραμμά μας στηρίζεται στην αυθόρμητη και ελεύθερη έκφραση του παιδιού και στην ανάγκη του να αναπαράγει, να ανασυνθέσει και να συμβολίσει την πραγματικότητα.

Το παρόν θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα ξεκινάει με τις εμψυχώτριες να αξιοποιούν τη μέθοδο της αφήγησης. Την αφήγηση, η οποία εισάγει την νοηματική κατεύθυνση, διαδέχεται η δημιουργία μάσκας ως μέσο που συμβάλλει καθοριστικά στην διαδικασία της μεταμόρφωσης και τη δημιουργία ρόλου μέσα από χαρακτηριστικά που επιλέγει το ίδιο το παιδί. Απώτερος στόχος είναι η δραματοποίηση της ιστορίας και τελικά το συμμετοχικά παραστάσιμο υλικό το οποίο προκύπτει από κομμάτια και σημεία της μεθόδου του θεάτρου της επινόησης (Devised).

Τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά

  ★ Διασκεδάζουν παίζοντας
  ★ Ανάπτυξη εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, λόγος)
  ★ Αντίληψη των συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων μελών της ομάδας
  ★ Ανάπτυξη της μίμησης
  ★ Επαφή και εξοικείωση με την τέχνη του θεάτρου
  ★ Ανάπτυξη και ενίσχυση της προσοχής και της μνήμης
  ★ Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του εαυτού
  ★ Κατάκτηση νέων γνώσεων και δεξιοτήτων

Πότε: Κάθε Σάββατο 9.30 – 11.00 π.μ.
Πού: στη Συμμορία του Ήλιου, Δημοφώντος 136, Άνω Πετράλωνα.
Πληροφορίες – εγγραφές: 6974828873

Η κράτηση θέσεων είναι απαραίτητη για την παρακολούθηση του εργαστηρίου.

Έναρξη τμήματος το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020 

Λίγα λόγια για εμάς

Ηλέκτρα Τζώρτσου
Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός-Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Είναι απόφοιτη του του Τμήματος Θεάτρου, της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ με τίτλο Μεταπτυχιακών Σπουδών (integrated master). Ως σκηνογράφος έχει συμμετάσχει σε παραγωγές εντός και εκτός του Πανεπιστημίου με τις οποίες έχει λάβει μέρος στην Prague Quadrennial of Performance Design and Space (2015), στο Διεθνές Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου, Venice Open Stage,(2015), στο 53ο Φεστιβάλ Δημητρίων καθώς και στην κατασκευή σκηνικού της διαδραστικής εγκατάστασης για σχολεία, Bubble jam, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, του Ιδρύματος Ωνάση, (2019). Από το 2017 ασχολείται με την συγγραφή ενώ από το 2018 παρακολουθεί μαθήματα Δημιουργικής Γραφής στο Εργαστήρι του Πολιτιστικού Κέντρου Μάθησης Εξαρχείων, του Δήμου Αθηναίων.

Κάλλη Ντάφλου
Είναι απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας,της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1991. Το 2013 συμμετείχε σε εξάμηνο πρόγραμμα, Erasmus,στο FREIE Univeridad στο Βερολίνο στο τμήμα Ανθρωπιστικών σπουδών. Αποτέλεσε Εμψυχώτρια μουσειπαιδαγωγικών προγραμμάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Από το 2017 δραστηριοποιείται στην Αθήνα συμμετέχοντας ως invigilator στην Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης, DOCUMENTA 14. Επιπλέον από το 2017 εργάζεται στο Εργαστήρι Κεραμικής Ακαδημίας Πλάτωνος και είναι υπεύθυνη για την πραγματοποίηση βιωματικών μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων με βασικό υλικό τον πηλό σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ακόμα, υπήρξε εργαζόμενη στην εταιρεία Trekking Hellas Parnitha, ως ξεναγός για την υλοποίηση πράσινων εκδρομών σε σχολεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας. Από τον Μάρτιο του 2019 μέχρι και τον Ιούνιο συμμετείχε στο τρίμηνο πρόγραμμα πρακτικής άσκησης στο εναλλακτικό σχολείο Madrid Active School ως παρατηρητής της μεθόδου Μοντεσσόρι και Γκεστάλ.

Κατερίνα Τουκμενίδου
Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός και Δραματουργός. Γεννήθηκε το 1992 στη Θεσσαλονίκη. Από το 2018 δραστηριοποιείται στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, του Δημοτικού Ωδείου Θεσσαλονίκης και του Τμήματος Θεάτρου, της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ με τίτλο Μεταπτυχιακών Σπουδών (integrated master). Το 2014 παρακολούθησε εξάμηνο πρόγραμμα, Erasmus, στην Πολωνία, στο University of Łódź, με τομέα σπουδών: Cinema and Drama. Ως φοιτήτρια, η κύρια εργασία της ήταν τα ιδιαίτερα μαθήματα κλασικής κιθάρας σε παιδιά και εφήβους και από το 2017 εργάζεται κυρίως ως Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός, καθώς επίσης και ως Δραματουργός, με μικρότερη παρουσία. Από το 2011 έχει παρακολουθήσει Συνέδρια Θεατρολογίας και σεμινάρια Δραματουργίας, ανάλυσης θεατρικών κειμένων, Θεάτρου της Επινόησης (Devised) και Storytelling. Οι κυριότερες συνεργασίες της ήταν με την εταιρία: Κρουστόφωνο: Εργαστήρι κρουστών-μουσικό παιχνιδοθέαμα, τη Θεατρική Ομάδα Στεκιού Μεταναστών Θεσσαλονίκης και τις εταιρίες, Τέχνες στο Μίξερ, Athens Disco Kidz σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.